Poznań: WYKONYWANIE USŁUGI OCHRONY FIZYCZNEJ BUYNKU FUNDUSZU SKŁADKOWEGO W POZNANIU PRZY UL. ŚW. MARCIN 46/50.
Numer ogłoszenia 317462-2013; data zamieszczenia: 07.08.2013 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi.
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA I ADRES: Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników,
ul. Żurawia 32/34, 00-515 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 629 70 96, fax 0 22 629 97 24.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.fsusr.gov.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: inny: osoba prawna typu korporacyjnego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonywanie usługi ochrony fizycznej budynku Funduszu Składkowego w Poznaniu przy ul. Św. Marcin 46/50.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia i postępowania jest wykonywanie usługi ochrony fizycznej budynku biurowo - handlowo - usługowego w Poznaniu przy ul. Św. Marcin 46/50, wzmocnionej wsparciem grup interwencyjnych. Dodatkowo w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania rozbudowy istniejącego systemu dozoru telewizyjnego - monitoringu. Przedmiotowy budynek jest w całości podpiwniczony i składa się z dwóch części: część niższa dwukondygnacyjna o charakterze biurowym, z dwoma wejściami do klatek schodowych na poziomie przyziemia (jedno bezpośrednio z chodnika przy ul. Św. Marcin, drugie z podcienia klatką schodową na pierwsze piętro budynku), ta część połączona jest z ciągiem handlowo-biurowym sąsiednich nieruchomości. Na parterze mają siedzibę dwa banki - Bank CITI Handlowy oraz Raiffeisen Bank Polska S.A., które posiadają oddzielne wejścia bezpośrednio z ulicy, część wyższa dwunastokondygnacyjna z wejściem na poziomie przyziemia do hallu recepcyjnego, z którego jest przejście do wind osobowych (2) dojeżdżających do X piętra. System dozoru telewizyjnego - monitoring składa się obecnie z 4 kamer, monitora i rejestratora zdarzeń. Kamery są zainstalowane przy wszystkich trzech wejściach do obiektu i dodatkowo na „małej klatce schodowej" przy wejściu do toalety, z której korzystają słuchacze szkół językowych. W ramach zamówienia Zamawiający wymaga rozbudowania systemu dozoru o dodatkowe 6 kamer, oraz dostosowania do tego pozostałej infrastruktury rejestrującej. Zamontowane urządzenia w ramach rozbudowy systemu przechodzą na własność Zamawiającego. Nagrania z monitoringu powinny być przechowywane przez co najmniej 30 dni. Usługa będzie polegać na świadczeniu ochrony fizycznej w formie stałej i bezpośredniej w następujący sposób: od poniedziałku do piątku w godzinach 6:00-22:00 przez 2 pracowników ochrony, od poniedziałku do piątku w godzinach 22:00-6:00 przez 1 pracownika ochrony, w soboty w godzinach 6:00-16:00 przez 2 pracowników ochrony, w soboty w godzinach 16:00-6:00 przez 1 pracownika ochrony, w niedziele i święta przez 1 pracownika ochrony, co będzie stanowiło łącznie około 26.642 roboczogodziny pracowników ochrony. Obowiązki Wykonawcy w ramach ochrony fizycznej obiektu będą polegać na obsłudze portierni, która opisana została szczegółowo w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (punkt 3). Zamawiający wymaga, aby wszyscy pracownicy ochrony biorący udział w realizacji przedmiotu zamówienia posiadali licencję pracownika ochrony fizycznej I stopnia. Pracownicy ochrony biorący udział w realizacji przedmiotu umowy będą posiadać jednolite umundurowanie, dbać o estetykę wyglądu zewnętrznego, wykazywać się wysoką kulturą osobistą, rzetelnie i sumiennie wykonywać zadania pod nadzorem Szefa Ochrony Obiektu, który będzie utrzymywać stałe kontakty z Zamawiającym, zostaną wyposażeni w niezbędne środki ochrony fizycznej osób i mienia, o których mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79 71 00 00-4, 35 12 00 00-1.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
II. 2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zamawiający wymaga wykonania przedmiotu zamówienia (świadczenia usługi) przez okres 24 miesięcy tj. w terminie od dnia 1 października 2013 roku do dnia 30 września 2015 roku.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM
I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości
8.500,- zł (słownie: osiem tysięcy piećset złotych). Zamawiający wymaga wniesienia wadium najpóźniej w dniu składania ofert, jednakże przed upływem terminu do składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) Wadium w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w BOŚ S.A. II O/Warszawa nr 07 1540 1157 2001 6611 3276 0002.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że posiada koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. - o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2005r., nr 145, poz. 1221, z pózn. zm.).
Opis sposobu dokonania oceny spełniania tych warunków:
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o załączoną kopię aktualnej koncesji i oświadczenie dołączone do oferty
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Wykonawca musi posiadać wiedzę i doświadczenie pozwalające na realizację zamówienia, dlatego też musi wykazać, w formie załączonego do oferty wykazu usług, potwierdzonego odpowiednimi dokumentami, że w ciągu ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - licząc wstecz od dnia upływu terminu składania ofert, wykonał lub wykonuje, tj. zrealizował lub realizuje 2 zamówienia w zakresie ochrony osób i mienia, przy czym łączna wartość wykazanych dwóch usług nie może być mniejsza niż 350.000,00 złotych brutto. Wykonawca musi udokumentować, że wyżej wymienione usługi wykonał lub wykonuje należycie załączając dokumenty potwierdzające ich należytą realizację, a w wykazie podać ich wartość, przedmiot (zakres, rodzaj), datę(y) wykonania i odbiorcę(ów). W przypadku usług wykonywanych, warunek zostanie uznany za spełniony, gdy na dzień upływu terminu składania i otwarcia ofert zaawansowanie w wykonywaniu przedmiotowych usług wynosić będzie łącznie co najmniej 350.000,00 złotych brutto.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o wykaz wykonanych usług, dokumenty i oświadczenie dołączone do oferty.
III.3.3) Potencjał techniczny
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że dysponuje osobami, które posiadają, zgodnie z Ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r., Nr 145, poz.1221 z późn. zm.) licencje pracowników ochrony fizycznej co najmniej I stopnia i co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe oraz, że dysponuje co najmniej dwiema grupami interwencyjnymi zdolnymi dotrzeć do budynku w czasie do 10 min od momentu zgłoszenia konieczności podjęcia interwencji.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenia dołączone do oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykonawca jest zobowiązany wykazać, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 500.000,00 złotych.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu
o aktualny dokument potwierdzający opłacone ubezpieczenie i oświadczenie dołączone do oferty.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
1. Aktualną kopię koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług ochrony osób i mienia.
2. Wykazu wykonanych lub wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z oświadczeniem i dokumentami potwierdzającymi ich należyte wykonanie lub wykonywanie.
3. Oświadczenia, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami, które posiadają licencję pracownika ochrony fizycznej co najmniej I stopnia i co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe oraz, że dysponuje co najmniej dwiema grupami interwencyjnymi, w składzie co najmniej dwuosobowym, zdolnymi dotrzeć do budynku w czasie do 10 min od momentu zgłoszenia konieczności podjęcia interwencji.
4. Aktualną kopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego opłaconego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 500.000,00 złotych.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art., 24 ust.1 ustawy, należy przedłożyć:
1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1, pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli wykazując spełnianie warunków udziału, opisanych w pkt 5) ppkt 1 Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, a podmioty te będą brały udział w realizacji zamówienia, jako jego Podwykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt III.4.1) ppkt 4 i w pkt III.4.2) ppkt 1-2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.4.3.2 jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę nie wydaje się dokumentów, o których mowa pkt III.4.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Termin ważności dokumentów zawierających oświadczenie stosuje się jak wyżej.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej:
Oświadczenie w sprawie powiązań kapitałowych i lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz oferty.
2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w przypadku podpisania oferty, oświadczenia, bądź dokumentu albo poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewskazaną w dokumencie rejestrowym do reprezentowania Wykonawcy.
III.7.) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców,
u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie
- najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystywana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia jednej lub kilku z następujących okoliczności:
W przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy,
W przypadku zmiany kwoty podatku VAT i kwoty wynagrodzenia brutto, które spowodowane są zmianą urzędowej stawki podatku VAT.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.fsusr.gov.pl .
Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można uzyskać pod adresem: Biuro Zarządu Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników, ul. Żurawia 32/34, 00-515 Warszawa.
IV.4.4) Termin składania ofert: 14 sierpnia 2013 r. do godziny 10:00, miejsce: oferty należy składać w Biurze Zarządu Funduszu Składkowego, ul. Żurawia 32/34, 00-515 Warszawa, III p.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie.