Wykonanie prac modernizacyjnych i remontowych budynków Rolnik I i Rolnik II w Horyńcu-Zdroju przy ul. Sanatoryjnej 2

utworzony przez Witold Adamiuk |

 FS-ZPI-251-1/1137/15                                                                    Warszawa, 26 czerwca 2015 r. ADRESACI: Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu ZAWIADOMIENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU (WYNIKU) POSTĘPOWANIA Dotyczy: Postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie prac modernizacyjnych i remontowych budynków Rolnik I i Rolnik II użytkowanych przez Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS w Horyńcu-Zdroju, przy ul. Sanatoryjnej 2. Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników, działając na podstawie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, zwaną dalej „ustawą", zawiadamia, że w wyniku przeprowadzonego postępowania za najkorzystniejszą uznał ofertę Nr 2 złożoną przez Wykonawcę: P.H.U. „REMBUD" - Roman Siryk, ul. Podwalna 14A, 37-630 Oleszyce, powiat lubaczowski uzasadnienie wyboru: Cena najkorzystniejszej oferty wynosi 3.732.506,64 złotych (po poprawieniu oczywistej omyłki rachunkowej). Cena oferty mieści się w kwocie, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Oferta ta nie podlega odrzuceniu i została złożona przez Wykonawcę niewykluczonego z postępowania, oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów (100,00), stosownie do postanowień Rozdziału XIV Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W postępowaniu złożono 2 ważne oferty podlegające ocenie (złożone przez Wykonawców niewykluczonych z postępowania). Zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SIWZ punktacja przyznana Wykonawcom przedstawia się następująco: Oferta KRYTERIUM Suma punktów Cena oferty ilość punktów w kryterium ceny Okres gwarancji ilość pkt w kryterium gwarancja nr 2 P.H.U. „REMBUD" Roman Siryk 3 732 506,64 zł 90 72 miesięcy 10 100 nr 3 Konsorcjum firm: Zakład Remontowo-Budowlany Robert Polak (lider) 4 304 941,98 zł 78 36 miesiące 0 78 W postępowaniu wpłynęła oferta, która nie podlegała ocenie, ponieważ została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania - tj. oferta Nr 1 złożona przez Przedsiębiorstwo Wielobranżowe STANPOL - Stanisław Polański, 02-991 Warszawa, ul. Dostatnia 8 m. 6; cena brutto oferty: 4.189 089,77 złotych, okres gwarancji 72 miesiące. UZASADNIENIE  wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty: Wykonawca Przedsiębiorstwo Wielobranżowe STANPOL - Stanisław Polański, 02-991 Warszawa, ul. Dostatnia 8 m. 6 został wykluczony na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ponieważ Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu, tj. nie wykazał, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 3.000.000,00 złotych. Wymóg ten Zamawiający zawarł w ogłoszeniu o zamówieniu i w Rozdziale V pkt 1 ppkt 4 SIWZ. Zgodnie z zapisami zawartymi w ogłoszeniu i SIWZ na potwierdzenie spełniania tego warunku należało załączyć aktualną kopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego opłaconego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 3.000.000,00 złotych. W celu wykazania spełniania ww. warunku, Wykonawca przedstawił polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę 2.000.000,00 złotych (str. 13-14 oferty). Na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy PZP Zamawiający pismem Nr FS-ZPI-251-1/1085/15 wezwał Wykonawcę do uzupełnienia dokumentów. W wezwaniu Zamawiający zawarł informację, że uzupełnione na wezwanie dokumenty winny potwierdzać spełnianie ww. warunku nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. W odpowiedzi na wezwanie Wykonawca w dniu 22.06.2015 r. dostarczył dodatkową, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy OC na kwotę 1.000.000,00 zł. Z dokumentu tego wynika, że polisa została wystawiona w dniu 9.06.2015 roku, z tym, że ubezpieczenie obejmuje okres od 10 czerwca 2015 r. do 9 czerwca 2016 r. Na dokumencie widnieje zapis, że łączna składka winna być opłacona do 23.06.2015 r., zaś potwierdzenie opłacenia polisy nie zostało dołączone do dokumentu. Tym samym uzupełniony na wezwanie dokument nie potwierdza, że na dzień składania ofert tj. 9 czerwca 2015 r. Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 3.000.000,- złotych. Zgodnie z dyspozycją art. 89 ust. 1 pkt 5 oferta Nr 1 złożona przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania podlega odrzuceniu. Zgodnie z przepisami powołanej ustawy PZP Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia pisemnego i umotywowanego odwołania od powyższych decyzji i rozstrzygnięcia w terminie 5 dni od przesłania niniejszego zawiadomienia. Z uwagi na fakt, że wartość postępowania jest poniżej tzw. „progów unijnych", Wykonawca może wnieść odwołanie wyłącznie w zakresie dotyczącym wykluczenia i odrzucenia oferty. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego po upływie 5 dni od dnia przesłania Wykonawcom niniejszego rozstrzygnięcia. Prosimy o potwierdzenie w dniu dzisiejszym odbioru czytelnego niniejszego pisma e-mailem na adres: funduszskladkowy[at]fsusr.gov.pl lub w.adamiuk[at]fsusr.gov.pl albo faksem na nr 22 629 97 24. W razie braku wyraźnego potwierdzenia z Państwa strony w postępowaniu dowodowym Zamawiający przedłoży dowód nadania faksu lub pisma przesłanego pocztą elektroniczną. Rozdzielnik 1) Wykonawcy, którzy złożyli oferty 2) A/A 3) Tablica ogłoszeń i strona BIP 

 

FS-ZPI-251-1/1137/15                                                                    Warszawa, 26 czerwca 2015 r.

ADRESACI:

Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu

ZAWIADOMIENIE O ROZSTRZYGNIĘCIU (WYNIKU) POSTĘPOWANIA

Dotyczy: Postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie prac modernizacyjnych i remontowych budynków Rolnik I i Rolnik II użytkowanych przez Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS w Horyńcu-Zdroju,
przy ul. Sanatoryjnej 2.

Fundusz Składkowy Ubezpieczenia Społecznego Rolników, działając na podstawie art. 92 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, zwaną dalej „ustawą", zawiadamia, że w wyniku przeprowadzonego postępowania za najkorzystniejszą uznał ofertę Nr 2 złożoną przezWykonawcę:

P.H.U. „REMBUD" - Roman Siryk, ul. Podwalna 14A, 37-630 Oleszyce, powiat lubaczowski

uzasadnienie wyboru:

Cena najkorzystniejszej oferty wynosi 3.732.506,64 złotych (po poprawieniu oczywistej omyłki rachunkowej). Cena oferty mieści się w kwocie, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia. Oferta ta nie podlega odrzuceniu i została złożona przez Wykonawcę niewykluczonego z postępowania, oferta uzyskała najwyższą liczbę punktów (100,00), stosownie do postanowień Rozdziału XIV Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W postępowaniu złożono 2 ważne oferty podlegające ocenie (złożone przez Wykonawców niewykluczonych z postępowania). Zgodnie z kryteriami oceny ofert określonymi w SIWZ punktacja przyznana Wykonawcom przedstawia się następująco:

Oferta

KRYTERIUM

Suma punktów

Cena oferty

ilość punktów w kryterium ceny

Okres gwarancji

ilość pkt w kryterium gwarancja

nr 2 P.H.U. „REMBUD" Roman Siryk

3 732 506,64 zł

90

72 miesięcy

10

100

nr 3 Konsorcjum firm: Zakład Remontowo-Budowlany Robert Polak (lider)

4 304 941,98 zł

78

36 miesiące

0

78

W postępowaniu wpłynęła oferta, która nie podlegała ocenie, ponieważ została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z postępowania - tj. oferta Nr 1 złożona przez Przedsiębiorstwo Wielobranżowe STANPOL - Stanisław Polański, 02-991 Warszawa, ul. Dostatnia 8 m. 6; cena brutto oferty: 4.189 089,77 złotych, okres gwarancji 72 miesiące.

UZASADNIENIE  wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty:

Wykonawca Przedsiębiorstwo Wielobranżowe STANPOL - Stanisław Polański, 02-991 Warszawa,
ul. Dostatnia 8 m. 6 został wykluczony na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ponieważ Wykonawca nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu, tj. nie wykazał, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 3.000.000,00 złotych. Wymóg ten Zamawiający zawarł w ogłoszeniu o zamówieniu
i w Rozdziale V pkt 1 ppkt 4 SIWZ.

Zgodnie z zapisami zawartymi w ogłoszeniu i SIWZ na potwierdzenie spełniania tego warunku należało załączyć aktualną kopię opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego opłaconego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 3.000.000,00 złotych. W celu wykazania spełniania ww. warunku, Wykonawca przedstawił polisę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę 2.000.000,00 złotych (str. 13-14 oferty). Na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy PZP Zamawiający pismem Nr FS-ZPI-251-1/1085/15 wezwał Wykonawcę do uzupełnienia dokumentów. W wezwaniu Zamawiający zawarł informację, że uzupełnione na wezwanie dokumenty winny potwierdzać spełnianie ww. warunku nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. W odpowiedzi na wezwanie Wykonawca w dniu 22.06.2015 r. dostarczył dodatkową, potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię polisy OC na kwotę 1.000.000,00 zł. Z dokumentu tego wynika, że polisa została wystawiona w dniu 9.06.2015 roku, z tym, że ubezpieczenie obejmuje okres od 10 czerwca 2015 r. do 9 czerwca 2016 r. Na dokumencie widnieje zapis,
że łączna składka winna być opłacona do 23.06.2015 r., zaś potwierdzenie opłacenia polisy nie zostało dołączone do dokumentu. Tym samym uzupełniony na wezwanie dokument nie potwierdza, że na dzień składania ofert tj. 9 czerwca 2015 r. Wykonawca był ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę
nie niższą niż 3.000.000,- złotych.

Zgodnie z dyspozycją art. 89 ust. 1 pkt 5 oferta Nr 1 złożona przez Wykonawcę wykluczonego
z postępowania podlega odrzuceniu.

Zgodnie z przepisami powołanej ustawy PZP Wykonawcy przysługuje prawo wniesienia pisemnego
i umotywowanego odwołania od powyższych decyzji i rozstrzygnięcia w terminie 5 dni od przesłania niniejszego zawiadomienia. Z uwagi na fakt, że wartość postępowania jest poniżej tzw. „progów unijnych", Wykonawca może wnieść odwołanie wyłącznie w zakresie dotyczącym wykluczenia
i odrzucenia oferty. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.

Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego po upływie 5 dni od dnia przesłania Wykonawcom niniejszego rozstrzygnięcia.

Prosimy o potwierdzenie w dniu dzisiejszym odbioru czytelnego niniejszego pisma e-mailem
na adres: funduszskladkowy[at]fsusr.gov.pl lub w.adamiuk[at]fsusr.gov.pl albo faksem na nr 22 629 97 24.

W razie braku wyraźnego potwierdzenia z Państwa strony w postępowaniu dowodowym Zamawiający przedłoży dowód nadania faksu lub pisma przesłanego pocztą elektroniczną.

Rozdzielnik

1) Wykonawcy, którzy złożyli oferty

2) A/A

3) Tablica ogłoszeń i strona BIP

 

Osoba odpowiedzialna za wytworzenie informacji: Witold Adamiuk
Data wytworzenia informacji: 2015-06-26 00:00:00
Osoba odpowiedzialna za wprowadzenie informacji: Witold Adamiuk
Data wprowadzenia informacji: 2015-06-26 12:51:34
Ostatnia modyfikacja: 2017-08-28 15:44:46

Rejestr zmian